miercuri, 20 noiembrie 2013

De vânzare

Aici ţara se vinde pe un balon de săpun,
Se vând vise bătrâne din gând de bătrân,
Se vinde pădurea de cei ce ne spun :
Că suntem trecători -- dar copacii rămân!

Aici credinţa se vinde pe cecuri şi bani,
Se vând mame bătrâne şi taţi în Ardeal,
Se vând case tăcute şi rămânem orfani
Ca-ntr-un vis nebunesc dintr-un timp ireal!

Ne minţim de parcă mâine vine-un potop
Nu mai avem vise, nu ne facem un rost,
Ne vindem şi deal şi munţii şi aurul tot
Şi Doamne, întrebăm, de ce trăim prost?

Contemporani, mi-e ruşine şi scârbă de noi,
Ar trebui să ne dăm foc pe lac de cianură,
Of şi iertaţi-ne străbuni, iertaţi-ne voi
Că n-am fost capabili, numai de ură !

O,Doamne de ne-ar ierta şi cei ce vor venii,
Că le-am furat speranţa şi le-am vândut şi munţii
Că i-am lăsat săraci cu multe datorii
C-am devenit ca Iuda şi ne-au plăcut arginţii...





(Poezie scrisă de LiviuS-20.11.2013)

Un comentariu:

ATAL TOMA spunea...

Trist, tinere, trist!
Suntem o țară pusă pe „Mercador”. UNDE SE VÂND LA NEVOIE ȘI CONȘTIINȚE!!!! Felicitări pentru postare! Apropo, dacă vezi că-și vinde vreunul speranțele anuntă-mă și pe mine. Eu nu mai am nici una....